הסערה הדיפלומטית • השר לוין ב'קול חי': "טוב היה אילו דברים כאלו לא היו"

    דוד לזר No Comments on הסערה הדיפלומטית • השר לוין ב'קול חי': "טוב היה אילו דברים כאלו לא היו"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התייחסות ישראלית ראשונה לפרשה הדיפלומטית שנחשפה הלילה שעל פיה ארה"ב ריגלה אחר ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לסכל את פעולותיו נגד תוכנית הגרעין של איראן.

    שר התיירות יריב לוין אמר הבוקר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "אני לא יודע עד כמה הדיווחים האלה נכונים, אני לא חושב שיש גורם ישראלי שעומד מאחורי הפרסום הזה, אנחנו נמנעים מלבצע איזשהו ריגול מן הסוג הזה אחרי ארה"ב, אני חושב שזה לא דבר שנכון לעשות אותו".

    לוין הוסיף כי "בעיני טוב היה אילו דברים כאלו לא היו, אבל אני לא יודע אם הפרסום הזה מהימן או לא, וכרגע זה בגדל טענה ולא עובדה".

    במידה והפרסום יתגלה כמהימן האם הוא עשוי להשפיע על מערכת היחסים העכורה ממילא בין נתניהו לאובמה?

    "לא הייתי מגדיר את מערכת היחסים עכורה, שיתופי הפעולה מציינים בהרבה מאוד תחומים, יש גם חילוקי דעות, אבל אני בכלל חושב שתפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא לא רק לטפח ידידות, אלא קודם כל לעמוד על האינטרסים של ישראל ולפעמים הדבר הזה כרוך גם בוויכוחים עם ארה"ב,  אבל אני חושב שמערכת היחסים עם ארה"ב היא יותר חזקה ואיתנה מכדי שאיזשהו אירוע כזה או אחר יעיב עליה באופן משמעותי, בסופו של דבר הוכח גם בתקופות הלא קלות שהיו דיונים סביב נושא ההסכם הגרוע עם איראן – שיתוף הפעולה בהרבה מאוד תחומים נשאר והוא ימשיך להתקיים כל השיח הבין אישי בין המנהיגים".

    בעבר האמריקנים טענו שאנחנו ריגלנו אחריהם. "אני יכול לומר באופן ברור, ישראל איננה מרגלת אחרי מנהיגים בארה"ב ואחרי ארה"ב בכלל, זו הנחייה ברורה וחדה לכל גורמי המודיעין שלנו, ואין בשמועות האלו ממש", אמר לוין.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות